Sporten voor vrouwen

Sporten voor vrouwen

 

Vrouwen hebben allemaal wel een plaatje in het hoofd van hoe ze eruit willen zien. Of dit nu stevige en ronde billen zijn, gedefinieerde buikspieren of een smallere taille, waarschijnlijk kun je het plaatje direct voor je halen. Thuis op de bank komt er weinig van terecht. Ga dus lekker sporten om goed in je vel te zitten en meer energie te krijgen. Bij sommige sportscholen kun je samen trainen met andere vrouwen omdat deze gyms zich specifiek richten op sporten voor vrouwen.

 

Krachttraining voor vrouwen

 

Krachttraining helpt jou bij het tonen van je spieren, het verminderen van klachten aan bijvoorbeeld je rug en nek en bij het verbranden van meer calorieën. Of krachttraining iets voor jou is hangt onder andere af van je doelen. Als je wilt afvallen is het bijvoorbeeld verstandig om voor een combinatie van cardio en krachttraining te kiezen. Je verbrandt maximaal calorieën en door je spieren te targeten worden ook de dagen na je training nog extra calorieën verbrand. Daarnaast zorgen sterke spieren ervoor dat je een betere lichaamshouding aanneemt en dat je vetmassa afneemt, waardoor je spieren beter zichtbaar zijn. Ook krachttrainingen kunnen specifiek gericht worden op sporten voor vrouwen

 

Groepslessen voor vrouwen

 

Bij verschillende sportscholen worden groepslessen speciaal voor vrouwen gegeven. Tijdens een ladies only les kun je je focussen op jouw eigen sportervaring. Vrouwen hebben vaak ongeveer hetzelfde niveau waardoor er geen grote verschillen zijn tijdens de groepsles. Ook heerst er doorgaans een gezellige en ontspannen sfeer. Over het algemeen sporten vrouwen niet alleen om aan hun lichaam en gezondheid te werken, maar ook gewoon omdat het erg gezellig is om er even uit te zijn en met andere dames te sporten.

 

Maak tijd voor sporten

 

Het lastigste van sporten is vaak nog de tijd vrijmaken en daadwerkelijk naar de sportschool staan. Naast werk, je gezin, het huishouden en vriendinnen blijft er vaak maar weinig tijd over voor jezelf. Probeer om een vast moment in te plannen waarop je gaat sporten, bijvoorbeeld 1 tot 3 keer per week. Dit kan een groepsles zijn, hardlopen, yoga, krachttraining of een andere sportieve activiteit waar je blij van wordt. Tijdens dit uurtje kun je namelijk de dagelijkse beslommeringen loslaten en je even focussen op jouw doelen. Daarnaast blaak je na het sporten van de energie, waardoor je de klusjes die je hebt laten liggen waarschijnlijk in record tijd afrond. Sporten zorgt ervoor dat je je goed voelt en er goed uitziet.

Geef een reactie